Fra CSR-strategi til brandværdi.
Det er god forretning at gøre det godt. BC Hospitality Group går meget op i bæredygtighed, og vi hjælper gerne Danmarks førende hospitality-virksomhed med at kommunikere deres indsats ud til verden og omdanne bæredygtig praksis til bæredygtig forretning.
Udfordring
CSR-løfter ender ofte som vage løfter om en uklar sag. Alle har en CSR-strategi, men kun få ved, hvad den egentlig går ud på. Derudover risikerer man som spiller inden for hospitality-sektoren med sit fokus på det grønne at fremstå mindre attraktiv, fordi nogle gæster tror, at bæredygtigheden nødvendiggør et kompromis med kvalitet, pris og komfort. Det skulle der gøres noget ved. BC Hospitality Group var opsatte på at stå som det gode, bæredygtige eksempel inden for hospitality-sektoren.
Indsigt
Den bæredygtige praksis er integreret i hele BC Hospitality Group og dens mange brands. Gennem årene har gruppen opbygget en solid erfaring med at udvikle produkter og services med udgangspunkt i konceptet »Responsible Hospitality«. Ikke alle projekter blev en succes, men deres ihærdighed og vilje til at lære af erfaringerne var et vigtigt budskab at få ud til gæster, forretningspartnere og kolleger i branchen.
Løsninger
I fællesskab udviklede vi en mangefacetteret platform til BC Hospitality Group, hvor de kunne formidle budskabet omkring Responsible Hospitality og positionere sig som branchens førende inden for bæredygtig praksis. En hjemmeside præsenterer gruppens CSR-initiativer, bl.a. bybier, solcellevinduer, madspildsordninger, et jobkursus for flygtninge og meget andet. Derudover designede vi eventmaterialet til Responsible Hospitality Day, en konference for branchefolk, og havde sågar fornøjelsen af at designe emballagen til verdens første biologisk nedbrydelige madkasse, som konferencedeltagerne kunne tage resten af deres mad med hjem i.
Resultater
BC Hospitality Groups engagement i bæredygtighed har nu udviklet sig fra et internt forretningsprincip til et bæredygtigt aktiv, der kan fremhæves i alle gruppens markedsføringsaktiviteter; såvel indenlands som udenlands, digitalt og i forbindelse med arrangementer. Og med Responsible Hospitality har virksomheden endelig fundet en platform, hvor de kan profilere sig som thought leaders i forhold til en problemstilling, der virkelig betyder noget for dem.
appsSe alle cases
Andre cases